Luultavasti viimeinen reissu Joensuussa. Kävin irtisanomassa kämpän ja tekemässä maistraattiin muutokset. Ihan vitun haikeeta! Koitin nauttia kaikesta, ihan kaikesta. Graduhaastatteluista, koton aolosta, koulumatkoista, jokaisesta lenkistä, pyykinpesusta, kirjastossa käynnistä, sähköisestä tentistä, ruokailuista, seminaarista, yths käynnistä... Vitsi miten mä jään kaipaamaan niitä kaikkia ihan oikeasti <3 Ne on ollu mun elämää viimeiset 4 vuotta. Miks mun pitää niist luopua ku tuntuu että sitä on kestäny vasta liian vähän aikaa.

Kävin psykologin kans juttelemassa. Niin kuin sillekkin sanoin, etten tule yhden kerran takia avautumaan mun jutuista vaan haluan pidemmän kontaktin. Muuten voin sitten kyllä avautua kavereille ja perheelle, mutta haluaisin ammattilaisen näkemyksen. Olin valmistautunut lapulla johon olin kirjannut omia haasteita ja mihin haluan vastauksia. Latelin tiskiin ensin taustani missä kontekstissa elän elämääni ja aina ammattilaiset haluaa tietää lapsuuden ja nuoruuden kokemukset ja perhetaustan. Sain palautetta että olen paljon pohtinut asioita ja todella järkevästi, vastaukset löytyvät minulta itseltäni. Mitään sellaista seikkaa mikä mahdollistaisi hoitokontaktin (kuten masennus, ahdistus, pakko-oireet jne.) Koitin parhaani, pistin tiskiin kaikki mun elämää mietityttävät asiat ja sellaiset mistä tiedän ettei se ole ihan normaalia toimia näin. Myös itsetunnon tasoa pohdittiin. Mulle selvisi että mun pelko elämän tylsyydestä johtaa siihen että olen miettiny niitä pakoreittejä tylsyydestä. Kuten se suonensisäisten kokeileminen. Tähän psykologi tarttui aika hyvin. Mulle on tullu myös enemmän semmosta uskallusta heittäytyä ja ehkä se elämän pilaamisen pelko ei oo enää niin paha. Myös suorittaminen, hylkäämisen pelko ja pätemnen on helpottanu.

Mä en oikein tiedä tosta säädöstä vanhuksen kanssa. Toisaalta se on mulle täysin hauskanpitoa ja onhan mullakin muita, mut toisaalta mua ällöttää tommonen "mieshuoraaminen" mikä olo mul siit tulee...Ällötys..en voi olla varma mut oonhan mä nyt aika 110% varma et ties montaako se ahistelee xD Jutut on levottomia ja läppä hauskaa. Eli ihan hyvää viihdettä. Voi olla että tulee mitta täyteen jossain vaiheessa kyl aika pian :D