Olen käynyt psykologilla, joka testauksien jälkeen antoi aivan uskomattomia vastauksia. Kaikkia tuloksia se ei edes pystynyt tulkitsemaan, sen verran erikoinen olin. Olen dominoiva ja johtaja tyyppi jolla on suuri empatiakyky ja halu auttaa ja olla mieliksi toisille. Päädyn yleensä kompromisseihin että kaikilla olis hauskaa. Asetan itseni toisten yläpuolelle ja "kaikki tietävän" rooliin, niinkuin opettajat joskus tekevät.. Minussa on ihan opettaja ainesta ja projektijohtajana olisin täysin oma itseni. Kalan luonnekkin tuli esiin, pilvilinnoissa elävä ja taiteesta nauttiva. Otan myös etäisyyttä minua ahdistaviin asioihin, lakaisen ne maton alle. Olen pikkutarkka ja asiat aina järjestyksessä. Justiinamaisuutta löytyy koska dominanssi on niin korkea. Tämä saattaa tuottaa parisuhteissa ongelmia...Puolustan itseäni vahvasti enkä anna muiden polkea minua. Olen liian optimistinen eikä minulla ole todellista kuvaa omista ja muiden kyvyistä.

Kovin lohduttavaa ei ollut  kuulla että tiedossa on kivikkoinen tie, mutta minua siinä auttaa että tiedostan ongelmani jo nyt.

Tulihan siinä sitten itkettyäkin..:/ Psykologi osas niin varmuudella sanoa että lapsuudessa olen jäänyt vaille turvallisuuden tunnetta. Olen joutunut olemaan aikuisempi kuin olen ja minulla on ylikehittynyt kyky tietää miten asiat menevät. Olen lapsuudessani jo pyrkinyt hallitsemaan tilannetta ja ollut villi ja dominoiva. Kaikkivoiva tunne on sieltä lähtöisin. Psykologi varoitti jo etukäteen omien lapsieni kanssa, että saatan luoda henkisesti samanlaisen fiiliksen omille lapsilleni vaikka meininki ei olekkaan sellaista kuin omassa lapsuudessani. Parisuhdejutut tulee olemaan vaikeita.. Koska olen hyvin dominoiva, mutta kuitenkin pehmeä ja takertuva. Haluan auttaa ja olla mieliksi. Siksi mua on helppo hyväksikäyttää. Sydämmen jutut on mulle raskaita ja teen kaikkeni toisen puolesta. Lapsuudessa alkoholismin näkeminen on johtanut siihen että haen myös sellaisia kumppaneita. Se on hyvin ymmärrettävää koska se on mulle tuttua meininkiä..:/ Psykologi oli kuitenkin ihmeissään miten musta on kehittynyt näin vahva, fiksu ja tasapainoinen ihminen. hän myös ihmetteli mikä mut, fiksun ihmisen, sai olemaan sellaisen tyypin kanssa kun mun edellinen poikaystävä oli, koska yleensä ovat vähän yksinkertaisempia.

Uskomatonta mutta totta.... Ja hyvin helpottavaa mutta toisaalta ahdistaa taas ihan kiitettävästi. Olen vielä vahvemmin sitä mieltä että lapsia tehdään huonoihin oloihin ja liian nuorena.. Se on niin väärin.. Lapselle pitää taata turvallinen ja tasapainoinen koti ja lapsuus...!

Korkea dominanssi kera suuren hoivavietin kertoo ettei musta ole "paska hommiin" niinsanotusti.. Mun pitää pysyä määräävässä roolissa mutta auttajana. Mun historia kertoo sen että musta olis ehdottomasti erityisopettajaksi koska saisin todennäköisesti yhteyden niihin vaikeisiin tapauksiin, mihin tällaset "kiltit tytöt" ei pysty. Psykologi sanoikin osuvasti "sua tuskin tähän kategoriaan liitetään"..;) 

Psykologia on aina kiehtonu mua.. Se on niin jännä päästä toisen pään sisään ja selittää asioita vaikkei tiedä ihmisen oikeasta elämästä paljoakaan. Mutta mä sekoaisin jos opiskelisin psykaa..:) Tajuaisin liikaa omasta elämästäni juttuja.. Nostan kyllä hattua näille ihmisille... Olis todella järkevää käydä muullonkin juttelemassa ammattiauttajan kanssa..:) Ihan muuten vaan..Ne ymmärtää ihan erilailla kuin esim frendit...:S