Nyt listaan hyviä biisejä ja niille tarttuneita merkityksiä ja fiiliksiä jotka tulee dejavuun lailla aina mieleen kun kuulee biisin. Koitetaan noudattaa jotain kronologiaa.

3 ensimmäistä biisiä muistuttaa mua meidän tapaamisesta. Petriä popitettiin mopoautossa ja jokapaikassa. Niin huippua. Miten voi semmoset tunteet nousta niin salakavalasti pintaan. Muistan että ihan ensinäkemältä olen tajunnut että toi tyyppi on ihana. Koitin sitä tyrkyttää mun kaverille mutta kun ei ottanu oli mun pakko. Muistan miten aluksi vaan sattumalta joka päivä ajeltiin rallia kaupungilla. Sitten se aina tuli kahville mun kaverin seurana, ja ne hengas kaikki välkät ja hyppytunnit mun luona. Eräänä viikonloppuna oli tarkotus lähteä kaverin kanssa bilettämään, mutta vitutti ihan sikana. Lupasin käydä ostamassa röökiä tälle jäbälle ja hain sen kyytiin. Ajeltiin kahdestaan ja heitettiin läppää romanttisista illallisista ja ruusuista ja semmosista. Se oli jännää aikaa.. Ihanaa. Sitten heti maanantaina jätkä tulikin mun luo ihan yksin kahville. Ja siitä alko varmaan kuukauden kestänyt treffailu. Jätkä tuli 14,00 mun luo kun pääsi ja lähti kotiin joskus 23,00. Ihanaa vaan hengaa sohvalla. Ensisuudelma oli jännä. Pussasin ihan yhtäkkiä kun tilanne oli vaikee..;) Sitten totesin "ei makeaa mahan täydeltä"..<3 Miten voi semmoset tunteet tulla niin yhtäkkiä? Ei olla ennen ees tunnettu. Mutta siitä päivästä kun tutustuttiin ohimennen niin ollaan kyllä oltu aivan varmoja että tässä se on.

 Asa ja Mikä boogie, muistuttaa mua elämäni parhaasta ajasta. Eli lukioajasta. Asa oli esiintymässä abiristeilyllä ja mikä boogieta laulettiin kanuunassa ja vissiin kännissäki vähän. Hienoa aikaa ja hauskoja kommelluksia laivalla. Siistiä. Ja lukio on aivan ihanaa aikaa. Paljon ystäviä ja kirjotukset ja kaikki jotka vie elämää kohti haavetta. Kunnon ammattia ja elämisen arvoista elämää. Kuka senkin määrittää. Tunsin tuolloin olevani elämäni iskussa ja mahdottoman onnellinen. Ei minulta mitään puuttunut.

Petri Nygård - Onko sulla pokkaa, 

Taylor Swift - Fifteen,

 Metro Station - Wish we were older, (tätä biisiä popitin lenkillä kaupunginlahden ympäri, mietin ikäkysymyksiä ja kaipasin toista. Olin myöhään lenkillä kun muru oli lähtenyt ja voin mennä lenkittämään koirat) 

Asa - Vaaranmaa

Finteligens - Mikä boogie,

Owlcity- Fireflies,

Pariisin kevät - Tämän kylän poikii, 

 

Nämä biisit muistuttaa mua taas kaikesta mitä me ollaan koettu yhdessä. Hassuista sattumista ilosta ja surusta..:/ Otettiin paljon ja jäbä oli paljon myös omien frendien kanssa. Tuntu välilä että se halus olla vaan niitten kanssa ja saattoki kesällä kaikki yöt vaan ajella kummitustaloissa tai muut tyhmää ku mä nukuin ja olin aamulla menos töihin. Aloin vaatimaan siltä parempaa kohtelua ja pari kertaa se mulle sanoki jo että onko mitään järkeä olla yhessä jos mä vaan valitan enkä anna sen olla 24/7 kavereitten kanssa ilman et ilmottaa ees mulle. Ihan sairasta.. Kukaan ei tajua miten vaikeeta mulla oli. Itkin ja itkin ja olin varma et nyt se loppuu. SE oli niin lapsi ja kohteli mua niin huonosti. Ihan hirveetä....Onneks tajusin oman arvoni ja sanoin kiitos hei.. Sanoin jätkälle jo aikasemmin että nyt mä en pysty sua jättämään mutta se tulee sitten ku salama kirkkaalta taivaalta ku sanon että hei hei.. Annoin ittelleni aikaa lopettaa tunteeni. Aloin tutustua muihin ja sitten se oli jo helppoa. Kamppailin jo kauan että koska jätän jäbän. Ei ollu helppoa mutta tein sen uutta vuotta edeltävinä päivinä kun jäbä soitti mulle ja halus nähä. Mua ei kiinnostanu ja olin porukoitten vessassa laittamassa itteäni. Sanoin että en mä jaksa enää tulla.. Sitten jäbä alko vääntämään että "mitä järkee olla yhes jos sua ei kiinnosta nähä", totesin vaan että ei mitään, ei jakseta enää olla yhes.. Ja olen niin pahoillani kun tämä tuli niin päin näköä ja olen niiiin pahoillani kuinka hän rakasti mua eikä meinannu päästää irti. Mutta siinä on myös yks syy miks rakastan sitä edelleen, ja ehkä loputtomiin.

Black out junkies - Kesäkuuma,

 Cheek ft. Lord Est - Kaikki hyvin,

 Arttu Wiskari- Mökkitie,

Paleface-Shangri la,

Aknestik-Kesällä ei mennä nukkumaan (tätä popitetaan aina meidän yhteisen kaverin kyydissä) 

Eminem ft. Rihanna- Love the way you lie

 

Voi sitä helpotuksen tunnetta! Oli niin rento ja vapaa ja hyvä olo ku ei tarvinu ketään huomioida, eikä pelätä koska joku yöllä soittaa et "mä oon sairaalas" tai muuta yhtä paskaa. Mulla oli niin helppo olla. Maailma oli avoin. Ei tarvinu selitellä miespuolisia ystäviä, eikä tarvi salaa kahvitella kenenkään kanssa. Mulla oli sitäpaitsi jo laastareita tiedossa...:) Joten tää oli mulle vähän liian helppoa. Mutta tiesin etten muuten pääsis siitä eroon. Toisaalta nyt kärsin siitä mikä tällön jäi tekemättä, eli käytyä läpi eroprosessi. Noh nyt kärsitään siitä. Tuli mulle tosi paha mieli siitä että mä olin kuin jäätä ja hyppäsin heti toisten mukaan, olen tästä loputtomasti pahoillani..  Haloo Helsingistä tulee niin helekutin hyvät fibat edelleen..:) Aivan mahtava levy.. Tulee mieleen ne korttelilenkit koirien kanssa kun olin niin täynnä virtaa ja uutta elämää. Tulee myös mieleen ne oudot fibat mitä tuli vanhuksesta jonka kanssa seukkasin..:) Tulee myös mieleen miten jäbä mua kiristi, tulee mieleen ne sairaalakeikat ja kamppailu elämääni muuttaneesta asiasta. Tulee mieleen ne väärälle miehelle lähetetyt viestit. Ne itketyt yöt ja ne viilenevät tunteet ja kamppailu niiden kanssa.

51koodia-Kylmäjärvi,

Haloo helsinki-albumi,

Lord Est ft.Petri Nygård - Reggaerekka

 

Kun en saanut miehistä mitään rauhaa sielulleni, tuntu vaan et meni vitun lujaa alko tulemaan kaipuu takasin turvalliseen kainaloon missä ei tarvinu kohdata maailman parisuhdepeliä ja saalstaa jatkuvasti jotain. Samoin ei ollu kokoajan hyeenat kimpussa kun sillon kun on niin sinkkuna vaikka sinkku olin edelleen. Alettiin taas hengata mutta sillä ehdolla että mulle ei vittuilla mistään säädöistä enkä myöskään ole tilivelvollinen. Ainut sääntö, muita ei käydä pylsimässä. Oli kyllä mukavaa.. Vaikka välillä tuntu että käytän sitä vaan hyväksi. Ja niinhän teinkin. Enkä esim voinu sanoa että rakastan sua ku se olis ollu valehtelemista. Se oli paluu juurille...:Mutta eipä auta ylipääsemistä.

Scandinavian musicgroup - Hölmö rakkaus (tämä biisi muistuttaa mua niistä menneistä, yhdessä koetuista kesistä ja tehdyistä asioista jotka halusin kokea uudelleen)

 Anna Järvinen &Olavi Uusivirta - Nuori ja kaunis (tästä biisistä jäbällä tulee mieleen minä <3) 

Flowboysfarm - Pistä kädet ristiin (tää biisi muistuttaa mua siitä miten huonosti jäbällä meni)

Kaija Koo,

Mikael Gabriel - Sä olit oikees,

Taylor Swift - Back to december (nämä sanat on kuin kirjotettu meidän erosta, mä olin niin sika, )
 

Aamupojat - Aisa (tästä tulee hyvät fibat, yhdessä naurettiin tätä biisiä ja popitettiin kun maattiin sängyssä)

 

Nää biisit on mun surubiisejä. Kuuntelen kokoajan. Muistan kokoajan mitä oon menettämässä ja mitä meillä oli enkä halua sen loppuvan vaikka tiedän ettei meillä ole tulevaisuutta. Ei se ole semmonen mies jonka kanssa haluan perustaa perheen ja tehdä lapsia koska se elää niin hulivilielämää, kaljaa kaljaa kaljaa. Ei oo koulutusta enkä usko et koskaan tuleekaan. En haluu pilata omaa elämääni semmosen kanssa..:/ Jos se ryhdistäytyis se vois onnistua mutta lupaukset on aina ollu yhtä tyhjän kanssa. Sitäpaitsi tarvitsen rinnalleni samantasosen miehen mitä minä olen. Mulla on edessä hyvä tulevaisuus ja tämän koulutuksen ansiosta tuntuu että voin saada kaiken sen mitä haluan. Kaiken sen mistä olen pienestä asti haaveillut. Kunnollisesta elämästä, ammatista jota rakastan, hyvästä elintasosta jossa ei tarvi kituuttaa pienellä rahalla. En halua olla kenenkään äiti, en huolehtia toisesta koska se ei ole elämää. Joten nyt yritetään vain päästä yli ja pysyä vahvana. Rakkaus on henkinen itsemurha-joten siksi välttäisin tätä asiaa viimiseen asti. Tää prosessi on ollu mulle tarpeeks vaikee. 

Adele - Some one like you ( Toivon hänelle kaikkea hyvää ja että voitais joskus oll ystäviä ilman että tulee mustasukkaisuuden tunteita, koska jos niitä tulee, en pysty itse hänen kanssa olemaan tekemisissä)

 Aknestik - Jokapäivä (tulee taas mieleen yhteiset kesät ja kaikki meidän yhteinen hulluttelu, se se oli elämää, aivan uskomaton biisi)

 Chessi - Joskus tuntuu,

 Christina Perri - Jar of hearts (tämä on niinkuin meille tehty biisi, jossa minä olen se idiootti joka levittelee arpia ympäriinsä)

 Kaija Koo (kuinka hyviä sanoja)

 Suvi Teräsniska - Särkyneiden sydänten tie (kertoo siitä miten me ei vain voida olla yhdessä, siitä ei tule mitään, meidän matka on kuin routiva maa, vain paikallaan)

 

Tässä on sitä jotain, mikä kuvaa erittäin hyvin tilannetta:

"Kun suljen oven ja jätän kaiken menneen taakseni, vaikka se sattuu ja siitä toipuminen vie aikaa, se avaa minulle uuden ikkunan tai parhaimmassa tapauksessa jopa oven. Kaikesta ikävästä seuraa yleensä jotain hyvää. Sitä pitää vain uskaltaa jatkaa matkaa eteenpäin. Sen oli tarkoitus mennä niin." -->  Ihanasti sanottu! Toivon todella että elämä jatkuu ja opin elämään muistojen kanssa, ilman että tulen haikeaksi tai kaipaan tätä ihmistä niin paljon ettei elämä tunnu jatkuvan eteenpäin. Toivon myös että pystyn jonain päivänä näkemään tämän tyypin kadulla toisen naisen kanssa ilman että purskahdan itkuun ja alan ajattelemaan mitä kaikkea he tekee ja tekeekö ne samoja asioita ku me yhdessä tehtiin ja onkohan niillä paljon kivempaa ku mitä meillä oli. Muistan silloin kun rakastuimme, ja olimme vain toisillemme. Silloin kun toisen vieressä oli niin mahdottoman hyvä olla ja tuli olo "ei minulta mitään puutu". Oli niin kokonaineen olo, nyt tuntuu vaan että sydämessä olis reikä josta tulee ontto olo ja tekee mieli huokaista syvään ja lyhistyä siihen paikkaan. Ei ole ketään kenen kanssa jakaa arki.

"Tiesitkö, että ihmiset jotka vaikuttavat vahvimmilta ovat useimmiten tunteellisimpia? Tiesitkö että ihmiset jotka osoittavat eniten ystävällisyyttä ovat usein kaltoin kohdeltuja? Tiesitkö, että he, jotka huolehtivat toisista koko ajan ovat niitä, jotka itse tarvitsisivat sitä eniten? Tiesitkö, että kolme vaikeinta asiaa sanoa ovat: Minä rakastan sinua, olen surullinen, auta minua?"--> Tutustuin ihmiseen jonka kanssa meillä on ihan hirveesti yhteistä ja keskusteltuamme monta tuntia osaa taas ymmärtää itseä. Hänkin sanoi että musta ei huomaa ulospäin mun taustaa, vaan vaikutan vahvalta ihmiseltä. Olen tunteellinen ja puhun tunteista todella paljon, vaikka parisuhteessa olenkin välillä todella omituinen sen suhteen. Kaikki edellä olevasta fraasista pitää niin paikkansa....Lapsuudesta on syyttäminen..:)

"Olen vahva, koska olen tuntenut heikkouden. Olen myötätuntoinen, koska olen kokenut tuskaa. Olen elossa, koska olen taistelija. Olen viisas, koska olen ollut typerä. Voin nauraa, koska olen tuntenut surua. Voin rakastaa, koska olen tuntenut menetystä"